היום השמיני האחרון 3.4.2001

3.4.2001 היום השמיני האחרון ארוזים ונרגשים עולים עם שחר לאוטובוסים ועושים דרכנו דרומה אל זקופניה שלרגלי הקרפטים. עיר נופש ציורית עם אווירה נינוחה ושילוב מנצח של בתי עץ, של שקט אין סופי ואוויר נקי. מסתובבים באופן עצמאי ברחובות וכרגיל... אוכלים וקונים. חיוך תמידי שפוך על הפנים. צהריים - עושים דרכנו אל...קרא עוד
היום השביעי למסע - יום שני, 2.4.01

2.4.2001 היום השביעי במסע אנו יוצאים עם בוקר אל קאז'ימייז' - הרובע היהודי הנמצא בעיר העתיקה.
מבקרים בבית הכנסת של הרמ"א אשר הוקם ב- 1553 ונמצא ליד בית הקברות העתיק של קראקוב. מבקרים בבית המרקחת המפורסם המשמש היום כמוזיאון ושהיה חציו בגטו וחזיתו מחוץ לגטו בית המרקחת שימש מקום מעבר ו...קרא עוד
היום השישי למסע - יום ראשון 1.4.01

סיכום היום השישי 1.4.2001

היום אנו שמים פעמינו היום לבירקנאו שם מצאו מותם למעלה ממיליון ומאתיים אלף יהודים. ישר עם הגיענו ההלם אדיר והגרון מתייבש. עיר רחבת ידיים נפרשת לעיננו. מפעל מזוויע שמטרתו השמדה יעילה של אנשים, מכונת רצח שטנית ואדירת ממדים. איזה רוע אנושי איזו חולניות יכולה להגות ...קרא עוד
היום החמישי למסע - יום שבת, 31.3.01

סיכום היום החמישי

הדגש היום ניתן לפריחה היהודית של תנועת החסידות שסחפה אחריה אוהדים רבים. התחלנו בבית הקברות בלובלין והתקדמנו לכוון דרום מערב כשפנינו מיועדים לקראקוב. בדרך אנו עוברים במרחבים ובעיירות הציוריות של גליציה. ( בעבר לא הייתה אחת מהם בה לא שכנו יהודים ). אנו שומעים הסברים על ...קרא עוד
היום הרביעי למסע - יום שישי, 30.3.01

סיכום היום הרביעי

דינו של היום נגזר להתנדנד בין עצב לצחוק.
עזבנו את ורשה ובית המלון ועשינו דרכנו דרומה של עיירת נופש ציורית בשם קג'ימיז' דולני על גדות הויסלה. ביקרנו בבית הקברות היהודי בעיירה שנהרס ומצבותיו נבזזו בעת המלחמה. הסתובבנו ברחובות העיירה הציורית וישבנו בצל טירת...קרא עוד
היום השלישי למסע - יום חמישי, 29.3.01

סיכום היום השלישי במסע

מזג האוויר משתפר והולך ואנו מנסים להתרגל לשמש הקפואה, המתעתעת . לאחר נסיעה של שעתיים וחצי נכנסנו מגיעים אל רחובות הכפר טיקוצין בצפון מזרח המדינה, בו פרחה במשך מאות שנים קהילה יהודית מפוארת. הכפר נראה כאילו נלקח מסיפורי העירה היהודית של שלום עליכם. אנו מתחקים אחרי...קרא עוד
היום השני למסע - יום רביעי, 28.3.01

סיכום היום השני למסע

28.3.2001 היום השני במסע
רעננים משנה עמוקה וטובה ואחרי ארוחת בוקר ( אין מה להשוות לזו של הבית ) הסתערנו על הגטו בורשה. ברר.. קר בחוץ . אפס מעלות גן של עצים ערומים ושלג. המון שלג. מוצאים זמן גם להצטלם ולשחק.
אט אט מצטיירים בדימיונינו חיי הגטו . 300000 אנ...קרא עוד
היום הראשון למסע - יום שלישי, 27.3.01

סיכום היום הראשון למסע

2001 היום הראשון במסע לפולין של שכבת יא;
יצאנו מבית הספר בשעה 1.30 בלילה לכיוון שדה התעופה. הגענו לטרוף של בדוק בטחוני שהסתיים עבור חלק מאתנו לאחר כשלוש שעות. הטיסה עברה בנעימים אולם, "נתקענו" מטעמים בירוקרטיים בשדה התעופה בורשה ויצאנו לדרך באיחו...קרא עוד