אודות מפת האתר פורומים צור קשר

M.U.N מודל האומות המאוחדות- פרוייקט שנתי לתלמידים דוברי אנגלית


M.U.N 2003

ה- TIMEMUN בשמו המלא הוא בעצם סימולציה של האו"ם ולמעט העובדה שהדיונים הם על פני ימים ולא חודשים ושאין כאן דיפלומטים מוסמכים הוא אמיתי לגמרי, הנושאים הם נושאים אמיתיים והדיונים מתבצעים באותה צורה שבה הם מתבצעים באו"ם. השנה הM.U.N היה הגדול מבין שלושת ה- M.U.N השתתפו בו כ250 תלמידי תיכון שבאים מרקעים שונים כמו יהודים, ערבים -ישראלים ופלשתינים. לעומת ה- M.U.N ים בשנים קודמות , השנה הוא היה מיוחד , השנה נפתחה "הועידה השמינית" שדנה בסכסוך הישראלי - פלשתינאי בלבד ובצורה שונה, לעומת הועדות האחרות שהיו פורמליות לגמרי והוכרחו ללבוש חליפות עסקים בועדה זו יכלו אנשי הועדה לבוא בלבוש חופשי יותר. העבודה בועדה היתה שונה לגמרי :
נוסחת ההחלטה (RESOLUTION), שלא הגיעו אליה, נוסחה בעזרת "נוסחת רוטמן לפתרון סכסוכים" הכל הוצג ונאמר על פי עמדותיך האישיות.
בועדות האחרות שכללו ביניהן את מועצת הביטחון , הועדה לזכויות אדם, הביאו הנציגים את עמדת המדינה אותה ייצגו והביאו נוסחת החלטה שאותה ניסו להעביר בועדה שלהם ואז באסיפה הכללית בסוף ה- M.U.N.

כתב: ליאור פרייליך כתה י"א.

מבט אל פרוייקט M.U.N

השנה, בפעם השלישית ניתנה לי ההזדמנות לייצג יחד עם 3 תלמידים משכבתי ועוד כ- 10 תלמידים מכיתות י' ו- י"א את בית ספרנו בפרוייקט ה- M.U.N. מודל האומות המאוחדות.
האו"ם אומנם מקיים את הפרוייקט ברחבי העולם מתחילת שנות ה- 70, אך בארץ הוא החל לרוץ רק לפני כ- 3 שנים, בבית הספר האמריקאי בכפר שמריהו.
קרית חינוך "דרור" היא אחת מבתי הספר הראשונים אשר השתתפו בועידה הראשונה . השנה התרחבה מאד הועידה והשתתפו כ- 17 בתי ספר מרחבי הארץ.
מטרת הועידה היא לתת לתלמידי תיכון הזדמנות קצרה להתנסות בחיי השגרירים והמדינאים אשר פועלים באו"ם.
כל משלחת מקבלת מדינה אותה היא מייצגת בדיונים השונים. לשימחתינו קיבלנו השנה את ספרד. המשלחת כולה חולקה לוועדות שונות: זכויות אדם, סכסוכי גבולות, פירוק החימוש העולמי, כלכלה וחברה, שיתוף פעולה אזורי, ואיכות הסביבה.
לאחרונה צורפו 2 ועדות חדשות:
מועצת הביטחון, גוף הפועל במקביל לאו"ם אשר מופיע בכותרות העיתונים לעיתים קרובות, וועדה שניה, הוקמה במטרה למצוא פיתרון הולם לסכסוך הישראלי - פלשתינאי.
בראש המשלחת עומד שגריר אשר נבחר ע"י הקבוצה ותפקידו לייצג את המשלחת כולה בפורום העצרת הכללית (GENERAL ASSEMBLY) את תפקיד שגרירנו הנאמן ייצג השנה אופיר הגלילי מכיתה י"א.
במשך מספר חודשים נדרשו הנציגים לחקור לעומק בדרכים שונות וללמוד את עמדת מדינתם בנושאים המועלים לדיון במהלך ארבעת ימי הוועידה. פשוט????
יש לציין כי הכנס כולו מתנהל בשפה האנגלית, פרט שהפך את הפרוייקט לאתגר לכולנו.
עזבו את הרישמיות בצד, הפרוייקט תרם לכולנו, מלבד חוויות בלתי נשכחות , גם ידע רב בנושאים אשר לצערנו רלוונטים מאוד למצבנו כיום. המלחמה בעיראק , הטרור העולמי, נשמע מוכר? וזה לא הכל.
במשך ארבעת הימים בהם התנהלה הוועידה נחשפנו לאנשים חדשים ( לעיתים מרתקים, לעיתים מוזרים) ולדברים שאנחנו לא רגילים לראות כל יום ( למשל אלעד בחליפה).
לצערנו,אנו תלמידי כיתת י"ב שהשתתפנו בועידה, זו שנתנו האחרונה ולכן חשוב
לנו שיהיה מי שיתמיד וימשיך את הפרוייקט ויהפוך את השתתפות בית ספרנו למסורת. ( בתקוה שיום אחד נקבל את פרס המשלחת המצטיינת.)

לסיכום:

פרוייקט M.U.N. הוא באמת חוויה של פעם בחיים ( במקרה של חלקנו 3 פעמים אבל מי סופר?) ולא תבינו על מה אני כותבת עד שלא תחוו את זה בעצמכם.
לפני שאתחיל למנות את שמותיהם של כל הילדים המדהימים שהשתתפו השנה בכנס והשקיעו את מלוא זמנם ומרצם לחקירה מעמיקה ( נו טוב, חלקם) רק אודה לגלי ליבוביץ, תומר יגאל והילה פלד אשר למרות לחץ הבגרויות של השנה האחרונה מצאו זמן להשקיע בפרוייקט. כמו כן מגיעה תודה לאורית חלבובסקי אשר ארגנה , סייעה (תמיד בחיוך) ועמדה לצידנו במאבקנו להמשיך את השתתפות בית הספר בוועידה גם השנה .

תודות:


דורון רביב מכיתה י"א- שעזר בארגון ושעשע את כולם בוועדה ברגעי מצוקה.
אופיר הגלילי מכיתה י"א - שהיה שגריר למופת וניצל את מעמדו בשביל להשיג גם דברים אחרים…..
שירה גלר מכיתה י"א - שהצליחה לתפקד לבדה ברגעי לחץ
ליאור פרייליך מכיתה י"א - שנטש אותנו לטובת הוועדה שנהנית על חשבון משלמי המיסים.
נעמה חזון מכיתה י"א - שעשתה בדיוק את אותו הדבר בלי רגשי אשמה
עומרי צור מכיתה י'- שעשה הקרבה עצומה והסתפר לכבוד האירוע
אלעד פרלמן מכיתה י'- שהתעלה על עצמו ולבש עניבה
אוהד מאור מכיתה י'- שהצליח לעשות את הבלתי יאומן והדביק את הקצב בשבועיים.
יעל לוי מכיתה י'- שהגיעה חולה אך זוהרת כתמיד.
מאיה לוי מכיתה י'- ששמנו עלייה עין לתפקיד השגרירה של M.U.N 2004

תודה מקרב לב,
ואני מקווה לראות את כולכם גם בשנה הבאה.

סיון לוי
כיתה י"ב.

מתוך פנקסה של משתתפת בפרוייקט M.U.N

כשסיפרו לי על פרוייקט M.U.N לא ממש הבנתי במה מדובר ?מה צריך לעשות ? אך נשמע לי כמו משהו קליל נחמד וחברתי. החלטתי לנסות ולקחת על עצמי את האחריות וההשתתפות בו.
ואמנם כשהתחילו הפגישות התברר לי שזה עניין רציני שדורש השקעה והכנה מראש.
ההכנה הלימוד היה מתסכל למדי אך כשהגיע הזמן האמיתי לכנס עצמו הודנו על כל רגע של הכנה ולמידה. ההכנה היתה נחוצה כדי להשתתף ולייצג את מדינת ספרד שבחרנו בדיונים , בויכוחים , ואף לקטול משלחות אחרות.
במשך ארבעת ימי הדיונים התרגלנו לדרך התנהלות העניינים בכנס, התחברו לאנשים מעניינים שנטלו חלק בכנס.
נהנו מהפעילויות החברתיות שהיו שם : ההפסקות, המסיבות וגם מפגישות הועדה . הצלחנו ליצור רגעים מצחיקים ועליזים ביצירתיות רבה.
ביום האחרון שידענו שאנו לקראת סיום והפנל האחרון סיכם את הפעילויות השונות של הועדות הרגשנו כי: הימים עברו מהר ושבשנה הבאה בטוח נחזור .
למדתי רבות בכנס זה על מדיניותם ודעותיהם של מדינות שונות בנושאים כמו שכפול גנטי, על יחסי אנשים מתרבויות שונות ועל מקומות שונים שמהם באו המשתתפים, על דרכים שונות לטיפול בבעיות, על השקפותיהן של מדינות אחרות בנושא המצב באזורינו ובנוסף בארבעה ימים הצלחנו להתגבש, להרחיב אופקים וגם ממש להנות!
דרך אגב הכל נעשה בשפת האנגלית.

מאיה לוי כתה י'.
צומת דרור, דואר תל-מונד, מיקוד 40600, טלפון 09-7613777 פקס 09-7613770
צור קשר ודווח על תקלות, כל הזכויות שמורות לקרית חינוך דרור ©2003