ראשי מפת אתר צור קשר
זו היא מהדורת ניסוי של הפורום, אנא דווחו על כל תקלה ופרטיה ל leagle_alien@hotmail.com

 Admin-Modorators section (Link present for de-bugging purposes only.)

    פורום דרור
הרשאה | הרשמה | פרופיל | עזרה | דף ראשי

<<חזור
23/11/2024תשובה ל '> מבחנים בהיסטוריה ' :MBB

 פורום דרור >> היסטוריה חטיבה עליונה

הוספת תשובה ל '> מבחנים בהיסטוריה '
שם משתמש:
סיסמה:
במקרה ושחכת את סיסמתך לחץ כאן
תוכן תשובה:



יש באפשרותך לשלב סמלים בהודעות. [ מקרא סמלים ]

 
 
  וודא את המידע לפני שליחה!


היסטורית הנושא:

עי: Fat Danken
נכתב ב 04/12/2004 22:40:06
אתם בטח לא תקחו אותי ברצינות, וגם אני בספק אם הייתי לוקח את עצמי ברצינות אם הייתי במקומכם, אבל הנה זה:

אני לגמרי לא מסכים עם שיטת המבחנים של ביה"ס. זה פסול.
כל פעם שמודיעים על מבחן מתקרב בהיסטוריה אנשים מאבדים פעימה.
זה בהחלט לא בריא. באותו שבוע קטלני, שבוע לפני הבחינה, אנשים שוכחים מכל העיסוקים האחרים שלהם, חברים, חברות, בילויים, לימודים אחרים (!), ופשוט קורעים את עצמם בשביל המבחן האכזרי. והייתי עוד איכשהו יכול להבין אם היה מדובר במשהו חשוב ורציני, אבל המבחן בהיסטוריה, לפחות לפי השיטה של בית ספרנו, לא בודק הרבה. רוב הבחינה בודקת את הזיכרון שלנו. לפי דעתי המבחנים לא אמורים להיות ככה. אין לי בידיוק תחליף, על זה עוד צריך לחשוב. אבל יש לי דוגמה למתכונת קטנה שיכולה להתאים, שבודקת את הידע של התלמידים:
בתחילת כל שיעור המורה שואלת חלק מהתלמידים בכיתה, בע"פ, כמה שאלות שקשורות לנושא, ומי שבקיא ויודע על מה לומדים יוכל להשיב וכך גם המורה תוכל לבחון את הידע של התלמידים, ולא את רמת הזיכרון שלהם. בנוסף יהיה צריך להגיש עבודות ושיעורים, אבל שם לא באמת ניתן לדעת כמה התלמיד כתב מעצמו, וכמה העתיק מהספר.
בכל מקרה, הדוגמה שנתתי היא דוגמה קטנה לבדיקה הגיונית של ידע. עכשיו צריך לחשוב קצת יותר גדול. אולי אם נעלה על רעיון טוב ילדים יוכלו לחזור לאהוב היסטוריה ולא לפחד מהמקצוע.

גיורא,
תלמיד ששייך להיסטוריה

עי: MATASARO
נכתב ב 04/12/2004 22:45:53
תכלס...יש אמת בזה שאנחנו קורעים ת''תחת וצוברים לעצמינו ערמות של שיעורים ועבודות במהלך השבוע של המבחן בהיסטוריה...
וגם אני חושב שהמורה צריך לשאול שאלות בתחילת שיעור..
שיעורים,עבודות...לא חובה :)


החיים היפים מתחילים בגיל שישים אבל הרוב מתים בגיל שבעים אז לא משנה...
עי: drork
נכתב ב 04/12/2004 22:49:29
קודם כל, דבריך נקראו ברצינות רבה.

אני מסכים איתך שבשיטה של בחינה כתובה יש חסרונות רבים. הבחינה משקפת את רמת הידע ברגע הבחינה, שיכולה להיות מושפעת מגורמים רבים, שאין לנו שליטה עליהם - עייפות, לחץ, הפרעות, אי הבנה של השאלה ועוד.
העניין הוא שהתלמידים נדרשים להבחן בבחינת בגרות בסוף השנה ואנחנו נדרשים להעריך את ההישגים של התלמידים בהסטוריה. כל עוד השיטה היא כזו, אנו מחויבים לבחון את התלמידים בתנאים הקרובים ביותר לתנאים של בחינת בגרות. מה שמתבצע במהלך השנה הוא אימון לקראת הבגרות.

הלחץ הלימודי המוגזם של התלמידים מובן, אך לעיתים הוא קורה בגלל שחלק מהתלמידים לא לומדים משיעור לשיעור אלא משאירים את הלמידה לשבוע הבחינה ואז מגלים חוסרים בחומר בגלל היעדרויות או דברים אחרים.

השיטה שהעלת, של בדיקת ידע בע"פ בתחילת השיעור מתבצעת ע"י חלק מהמורים. אני עשיתי זאת במשך כמה שנים ונתתי אפשרות לשפר ציון באחוזים מסוימים לפי אותם בחנים בע"פ שערכתי בתחילת השיעורים.

בכל מקרה הביקורת שלך חשובה וזה המקום להעלות אותה.


דרור כהנוביץ, מנהל פורום לימודי הסטוריה
עי: MATASARO
נכתב ב 04/12/2004 22:55:36


--------------------------------------------------------------------------------
נכתב ב 04/12/20 22:49:29 , עי drork :


הלחץ הלימודי המוגזם של התלמידים מובן, אך לעיתים הוא קורה בגלל שחלק מהתלמידים לא לומדים משיעור לשיעור אלא משאירים את הלמידה לשבוע הבחינה ואז מגלים חוסרים בחומר בגלל היעדרויות או דברים אחרים.



[qoute]
השיטה שהעלת, של בדיקת ידע בע"פ בתחילת השיעור מתבצעת ע"י חלק מהמורים. אני עשיתי זאת במשך כמה שנים ונתתי אפשרות לשפר ציון באחוזים מסוימים לפי אותם בחנים בע"פ שערכתי בתחילת השיעורים.




--------------------------------------------------------------------------------
[/qoute]



דרור
א)אני מרשה לעצמי לקחת אותי כדוגמא למי שמבין את החומר בשיעורים ובכל זאת בשבוע של מבחן מרגיש צורך לעבור על כל הפרטים מה שיוצר עומס רב ו(גם גורם לעלייה במשקל עקב כך שאני לא הולך למכון).

ב)למה אתה לא משתמש בשיטה הזאת יותר?בכיתה ט'' עמוס היה שואל אותנו שאלות כאלו בתחילת כל שיעור שמצד אחד יכלו לתת למורה חוות דעת על ההבנה של התלמיד ומצד שני היו נותנות לתלמיד ביטחון לגבי הידע שלו במידה והיה עונה תשובה נכונה..


החיים היפים מתחילים בגיל שישים אבל הרוב מתים בגיל שבעים אז לא משנה...
עי: silent
נכתב ב 04/12/2004 15:46:02
וואי... מטסרו לא היה לי מושג שאתה כזה לקקן... \:



דוקים
עי: MATASARO
נכתב ב 04/12/2004 17:25:05
גורן???


החיים היפים מתחילים בגיל שישים אבל הרוב מתים בגיל שבעים אז לא משנה...
עי: Danone
נכתב ב 04/12/2004 17:59:18
#התוכן שונה 21/12/04 ב 17:59:18 .

גם גורם לעלייה במשקל עקב כך שאני לא הולך למכון.[quote/]

גם שאתה הולך למכון אתה עולה במשקל... ;-)

עי: MATASARO
נכתב ב 04/12/2004 17:57:58
קבל תיקון
עלייה באחוזי השומן לצד ירידה במסת השריר


החיים היפים מתחילים בגיל שישים אבל הרוב מתים בגיל שבעים אז לא משנה...
עי: raM^dGaNi
נכתב ב 04/12/2004 18:07:13
דרור אני חושב שהשיטה שהבית-ספר הזה
שמשתמש בה לא נכונה ואני אסביר למה.
כל מבחן, זה מבחן צובר ז"א שכל פעם
לוקחים את החומר מתחילת השנה ומכניסים
אותו עם החומר החדש לבחינה המתקיימת,
עכשיו בדר"כ בכיתות לא חוזרים איתנו על החומר
שנלמד בעבר, וזה מה שגורם ללחץ, עצבים ועצבים
ועצבים.


אני לא גזען, יש לי פשוט סדר עדיפויות
עי: MATASARO
נכתב ב 04/12/2004 18:08:16
ואני בדיוק נגמל מעישון נובלס אז בכלל...


החיים היפים מתחילים בגיל שישים אבל הרוב מתים בגיל שבעים אז לא משנה...
עי: raM^dGaNi
נכתב ב 04/12/2004 18:09:34


--------------------------------------------------------------------------------
נכתב ב 04/12/21 18:08:16 , עי MATASARO :

ואני בדיוק נגמל מעישון נובלס אז בכלל...


החיים היפים מתחילים בגיל שישים אבל הרוב מתים בגיל שבעים אז לא משנה...
--------------------------------------------------------------------------------
[/qoute]
מקווה שאמא מטסרו תראה את זה ;) .


אני לא גזען, יש לי פשוט סדר עדיפויות
עי: Fat Danken
נכתב ב 04/12/2004 18:47:16
שלום דרור, כאן שוב גיורא.
אני שמח שאתה מסכים איתי בטענה שהשיטה של בחינה בכתב היא שיטה שגויה, ואני גם מצטרף לטענתך שהתוצאה במבחן יכולה להיות מושפעת ממספר רב של גורמים. אני גם מסכים שתפקידו של ביה"ס הוא להכין כמה שיותר טוב את התלמידים לקראת מה שמצפה להם בבחינת הבגרות. אז למעשה, אתה טוען שהשיטה השגויה מוכתבת מלמעלה, ממשרד החינוך?
אולי באמת צריך לדבר איתם.

ובקשר ללחץ הלימודי של התלמידים, אמרת שיש מקרים של תלמידים שלא לומדים בשיעור ובין שיעור לשיעור, ולכן הלחץ שאנו מתארים נגרם. אך לפי דעתי הדבר לא כך. הדבר היה הגיוני אם הלחץ המדובר היה נגרם רק אצל חלק מהתלמידים, אך הוא נגרם אצל כל התלמידים, ולכן לא הגיוני שכל (!) התלמידים לא לומדים משיעור לשיעור. לכן אני חושב שהמורים לא באמת יודעים ומכירים את הלחץ שתלמידיהם חווים.

ועוד הצעה בקשר ללמידה נכונה:
ציינת שיש תלמידים שלא לומדים משיעור לשיעור וניתן להסיק כי אתה מעודד למידה משיעור לשיעור. לכן ניתן לעשות במקום המבחנים הגדולים והמאיימים בחנים בתדירות יותר גבוהה, למשל כל 4 או 5 שיעורים, וכך הדבר ידרבן את התלמידים ללמוד בתדירויות גבוהות, ולא פעם בכמה חודשים לקראת מבחן גורלי. כך גם הציון בתעודה יתחלק לפי מספר בחינות, ולא לפי בחינה גדולה אחת (או שתיים).

גיורא


כתובת: צומת דרור, דואר תל-מונד, מיקוד 40600; טלפון: 09-7613777 פקס : 09-7613770

לשאלות ובעיות טכניות פנה אל מנהלת האתר - כל הזכויות שמורות לקריית חינוך ניסויית "דרור" © 2024