המכונית

המכונית היא כלי הפועל באופן עצמאי ע"י מנוע. התפתחות המכונית החלה ב-1771 כאשר ניקולא ג'וסף פיתח כלי בעל שלושה גלגלים המונע ע"י מנוע קיטור המגיע ל3.7 קמ"ש אך כלי זה אינו היה שימושי עקב כך שהמרכבות המונעות ע"י סוסים היו שימושיות הרבה יותר.
עם השנים היו עוד הרבה ניסיונות לפתח כלי רכב שיונע באופן עצמאי ע"י מנוע ויהיה שימושי, ובשנת 1896 הגה הנרי פורד (מייסד חברת פורד) את הרעיון המהפכני של שימוש בפס ייצור המוני עליו ייצר את מודל ה-"T" ששווק ברחבי העולם ונמכר בכמות אדירה של כ-18 מיליון רכבים.
במאה האחרונה מאז פיתוח מודל ה"T" עברה תעשיית הרכב שינוי ענקי וכיום היא אחת התעשיות הגדולות בעולם אם לא הגדולה ביותר. תעשיית הרכב היום מפתחת דגמים חדשים מדי שנה (כל חברה עלפי שיקול דעתה ויכולתה). פיתוח דגם חדש דורש המון השקעה זמן וכסף. פיתוח דגם חדש עולה כמה מיליארדיי דולרים ולוקח בין 4-6 שנים, בדרך הרכבים עוברים תהליך ארוך מאוד של עיצוב, התאמת מנוע, בניית שילדה,התאמת תמסורת, והמון השקעה בהנדסת חלל הרכב.
אך זאת רק ההשקעה הישירה בדגם מסויים כי בנוסף לכך כל החברות רוצות לפתח טכנולוגיות חדשות וכלים חדישים ומיוחדים, כך שמושקעים גם המון משאבים בפיתוח חלקים מתוחכמים יותר ונוחים יותר לתפעול כדי שיום אחד ישתמשו בהם ברכבים שלנו.

הרכבים של היום מונעים ברוב המקרים ע"י מנוע בערה פנימית הפועל או על סולר (מנוע דיזל) או על בנזין. אך כדי לזהם פחות את האויר וכדי להוריד את צריכת הדלק משמע לחסוך כסף משתמשים גם בסוגי מנועים שונים כמו: מנוע בעירה פנימית העובד על גז בישול-מנוע שחוסך הרבה כסף מכיוון שמחירי הגז זולים הרבה יותר ממחירי הבנזין והסולר, מנוע קיטור- מנועים אלו הם מנועים ישנים אשר השתמשו בהם לרכבות של פעם וגם לחלק מהמכוניות של פעם אך כיום כמעט ואין שימוש במנועים אלו, והמנועים החדשים ביותר הם מנועי החשמל מנועים אלו הם חסכוניים מאוד וזיהום האויר שלהם הוא אפסי אך למנועים הללו אין כח גדול והם עדיין לא רכשו את אמונתם של האזרחים ולכן לא רואים הרבה מכוניות כאלו ברחובותינו.
סוגי המנועים הם אכן רבים אך גם סוגי תיבות ההילוכים הם רבות. ברכבים של היום ישנם סוגים שונים של תיבות הילוכים כמו: תיבות הילוכים אוטומתיות- זו היא תיבה אשר לא דורשת מהנהג לעשות גלום בנוגע להילוכים ההילוכים מתחלפים בדרך אוטומתית ע"י מחשב שמפענח את מהירות המנוע. תיבות הילוכים ידניות- בתיבה זו יש לנהג שליטה מוחלטת על החלפת ההילוכים כאשר הנהג רוצ ה להחליף הילוך הוא לוחץ על דושת הקלאץ' ומעביר הילוך ע"י ידית ההילוכים.ותיבת ההילוכים האחרונה היא תיבה חצי אוטומתית (טיפטרוניק)- תיבה זו היא תיבה ידנית שבה הנהג שולט בהילוכים אך אין בה קלאז' כך שכאשר הנהג מעביר הילוך ע"י דחיפת ידית ההילוכים קדימה (העלעת הילוך) או למטה (הורדת הילוך) וההפרדה של המנוע מהגלגלים (פעולת הקלאץ') נעשת אוטומתית ע"י מחשב. ובעתיד עוד ניראה מכוניות (אם עוד יהיה אפשר לקרוא להן כך) שונות לגמרי.