סיזלה שמו האמיתי של סיזלה הוא מיגואל (Miguel) קולינס. נולד למשפחה רסטרפית (ראסטה = כת דתית של השחורים בג'מאייקה השואפים לשיבת השחורים לאפריקה ורואים בהיילה סלאסי את המשיח, להרחבה כנס לעמוד תורת הראסטה) הדוקה וחונך בקהילה סגורה (אוגוסט טאוון).
בשנות ה-90 החלה התפרצות של הדאנסהאל במוסיקה עצמה וכסיגנון חיים חדש, הכולל סמים אלימות והמוניות. סיזלה צפה במתרחש וגייס את כל התחמושת הפיוטית שיש לו על מנת לחזק את האמונה הרסטרפית. הוא עצמו התחזק וסיגל את אורח חייה של הכת. באמצע שנות ה-90 הצטרף לשורותיהם של בוב אשאנטי. בובו הוא סלנג לאפריקני, אפריקה הוא ביתה הרוחני של גאמייקה.השם אשאנטי מקורו בשמו של שבט דתי עתיק.
ה"בובים" עומדים כנגד כל פורמה של דיכוי או שיעבוד, כמו זו שנכפתה עלייהם על ידי הבבילון (מייצג את העולם המערבי הממוסד והמושחת). הם נמנעים ממיסוד החינוך והדת ובחרו ליצור קהילות נפרדות , שם הם מקיימים חיים חסכוניים על פי האמונות המחמירות שלהם.

סיזלה הוא בעל סגנון ייחודי ,תקיף ובלתי מתפשר. בשבילו המוסיקה היא מכשיר העברת האמונה הרסטרפית. ב - 1995 הוא ניצל הזדמנות להפיץ את המסר. בעיטת הפתיחה שלו היתה בהקלטת סינגלים עם החברה "זוגלו", הוא התחבר עם בובי 'דיגטל' דיקסון לכמה סינגלים. בנוסף יצא לסיבוב הופעות נרחב עם לוסיאנו שכמוהו ייצג את שורשיי התרבות.

1996 סימנה נקודת ציון חשה בקריירה של סיזלה. סיזלה החל לעבוד עם המפיק פיליפ 'פאטיס' בארל. כבר מההתחלה היחסים בינייהם היו מבוססים על כבוד הדדי והערכה. סידרת סינגלים מצליחה שהוציא, הביאה להוצאת אלבום הבכורה של סיזלה Burning Up .ההצלחה המשיכה ואחרי שנה כבר הוציא סיזלה את Praise Yeh Jah . בשלב הזה סיזלה כבר היה אמן ידוע ומדורג בין אמניי הראגיי הבכירים בג'מאייקה. בנוסף יצר לעצמו דמות של שליח רוחני. כמבצע מבריק ומלא תשוקה סיזלה שבר את כל הגבולות .

פריצת הדרך העיקרית שלו הגיעה עם הוצאת האלבום ההמצליח Black Woman and Child . ההשפעה על הראגיי והשוק השולט היתה בלתי נתפסת. ביחד עם שבחים מהעולם, זכה סיזלה למועמדות הראשונה שלו לפרס אמן הראגיי הבינלאומי בטקס פרסי המובו ב - 1998. כמו כן אלבומו דורג במספר מגזינים בין 1000 האלבומים הטובים ביותר.
סיזלה לא תומך בתעשיית המוסיקה , שכן הוא מאמין שזהו עוד מוסד מושחת ומדכא. זוהי הסיבה שהוא זהיר מכל מגע כלשהו עם העיתונות והתקשורת בכלל.עד היום העניק מספר מצומצם של ראיונות עם העיתונות, ובכלל חשיפה לתקשורת.
אין ספק לגביי הכישרון העצום של סיזלה, בין אם מאמינים בדרכו או לא. הוא מפגין אומץ כאשר הוא פועל על פי אמונתו ומסכן את הקריירה המוסיקלית שלו. סיזלה מייצג את האמת דרך המוסיקה.


חזרה לבגיורפיות