ברוך הבא אורח חזרה לראשי
מונה כניסות:
חזרה

תעשייה צבאית

יכול להיות שרבים מכם מאמינים שהמטוסים הראשונים שומשו
באמת למסחר ותחבורה אך זה אינו המקרה. למען האמת
שימושו הראשון של כלי התעופה הזה היה מיד במלחמת העולם
הראשונה...
על המטוסים התלת כנפיים והלא יציבים הללו הורכבו מקלעים
אוטומטיים מהם יכלו הטייסים ליירט חיילים של האויב. וכן
לרגל מגבוה על שטחים קריטיים מבלי להיות מובחנים.
במהלך מלחמה זו גם שידרגו את המטוסים הללו באופן בו יוכלו
לשאת מספר פצצות קטן כדי לגרום נזק יותר משמעותי. חשוב
לציין כי המטוסים האלו היו מאד ניסיוניים באותה תקופה -
יותר הטייסים נהרגו בתאונות המראה ונחיתה מאשר בקרב עצמו.
אך למרות זאת שרי הצבא ברחבי העולם כבר ראו את הפוטנציאל
הרחב של הכלים האלו בתחום המלחמתי, וכניסתם הייתה בלתי
נמנעת.
עד מלחמת העולם השניה - בה כבר התבססה התעופה והתעשייה
שלה החלו לפתח מטוסים חזקים יותר, יציבים יותר ומתוחכמים יותר
וגם דבר קטן ומאד מועיל שנקרא מצנח...
המטוסים האלו היו מאופיינים במוטת כנפיים יחידה, גוף שכולו
מתכת, ותא הטייס נכנס למעיין חופת זכוכית. בנוסף על כך גם
המטוסים הקלים יכלו לשאת פצצות, כלי הנשק היו מותאמים למטוס
עצמו והחלו להופיע עזרים שונים כמו מצפנים מכלי קשר שגם נכנסו
לשימוש.
תקופה זו גם מאופיינת במספר "אגדות"... בינהם הספיטפייר
(SPITFIRE) הבריטי שהיה אחד המטוסים החזקים
והמהירים ביותר וכן המוסטנג (P51-MUSTANG)
האמריקאי שהיה המטוס המוביל במלחמה מבחינת הפיתוח.
כיום אנו נמצאים בתקופה הנקראת "עידן הסילון" - כידוע
כל המטוסים כיום הפסיקו לנוע על מדחף ועברו למנועי סילון
חזקים ויציבים. בתחום זה התפתחו הרבה מאד מטוסים במטרה
להפוך למטוס המוביל של המאה ה-20 (בסופן של דבר זכה
ה-F15) וכן התחום האלקרוני האווירי התפתח באופן מרשים
מאז - טילים מתבייתים רגישים לחום, רדארים, מפות לווין
לוחמה אלקטרונית וכו' הם רק מעט מהדברים שניתן למצוא בתוך
תא טייס ממוצע.
כיום גם נותנים דגש על ריגול - ישראל היא בין המובילות בתחום
זה (ייצור מטוסים זעירים ללא טייס) כאשר המטרה היא מהיר,
מועיל וקטן.
אחרי שסיכמנו את העבר ודיברנו על ההווה כדאי רק להגיד שבעתיד
גבר יש תקוות מאד בהירות בנושא זה - מטוסים חמקנים ללא טייס
למטרות מלחמה, מטוסים מהירים יותר, בעלי יותר אפשרויות
ועוד הרבה יותר...
חזרה