ראשי תולדות מופעים תמונות חדשות הרשמה מנהל
תאריכים חשובים בעולם המחול !
התחרות 'גוונים במחול'
תתקיים השנה בין התאריכים 5/21 - 5/91.

***

מופע להקת המחול
" ב ת - ד ו ר "
שבת 9 באפריל 50 בשעה 12:00

***

יום המחול הבינלאומי
29/4/2005

***

מופע משולב ובו קטעי פלמנקו
יתקיים בירושלים בבית שמואל
ביום 2 באפריל בשעה 12:00

***

קבוצת מחול - "פרסקו" יורם כרמי
עורכת אודישן לרקדנים בנים בלבד
הבחינה תיערך ב יום א' 10 באפריל

***

מבקר המחול ואיש המחול האהוב
גיורא מנור נפטר
29/3/05

***

המודרניזם האמריקאי-
מרתה גראהם


ביוגרפיה

מרתה גראהם (Martha Graham)נולדה בעיירה קטנה בפנסילבניה ב-1894. אביה היה רופא ופסיכיאטר שהתמחה באבחון התנהגויות דרך
גופם של מטופליו. ממנו קבלה שיעור ראשון באומנות המחול, שיעור שליווה אותה כל חייה; "הגוף אינו משקר, תנועה אינה משקרת. "
בשנת 1908 משפחת גראהם עברה לסנטה ברברה בקליפורניה שם סיימה בית ספר תיכון ולמדה בבית ספר לדרמה. בעקבות צפייה בהופעתה של רות סנט
דניס התעוררה בה תשוקה לרקוד. - (Ruth st. Dennis הרקדנית ה"מודרנית" הראשונה , בארה":ב. פעלה בתחילת המאה העשרים
במקביל לאיזדורה דנקן,Isadora Duncan-- אך התפרסמה באמריקה בעוד דנקן התפרסמה והשפיעה בעיקר באירופה.) היא הצטרפה לבית
הספר Dennishawn של רות סנט דניס ובעלה טד שון. היה זה בית הספר הראשון באמריקה שבו ניתן היה ללמוד מחול שהוא לא בלט קלאסי.
מרתה שהייתה בת 22 התקשתה בתחילה אך עד מהרה התגלו כישרונה ונחישותה. היא קבלה תפקידי סולו בלהקה והייתה בת זוג לריקוד של טד שון
עצמו.

ב-1923 החליטה לעזוב את Denisshawn ולפתוח בקרירה עצמאית. היאר קבלה עבודה כרקדנית אומנותית ב- "Greenwich
Village Follies"בניו יורק. ( מועדון לילה גדול ששם נערכו מופעי קברט ומחזמר) היא זכתה בפרסום אם כי מפוקפק משהו.
ב-1925 החליטה לעזוב את ה-Follies ולפתוח בקריירה עצמאית כרקדנית וכוריאוגרפית, יחד עם לואי הורסט שהיה גם המלווה המוסיקלי
שלה, כמו של רבים מחלוצי המחול המודרני. אך עבור גראהם היה יותר מכך; ידיד נפש, מאהב, מורה ויועץ אמנותי ואישי. הוא שכנע אותה
כל פעם מחדש ביכולתה וכישרונה ודחף אותה לדרך העצמאית. לימד אותה על מוסיקה ואומנות מודרנית והיה תמיד לצידה ברגעים קשים.
היא שכרה סטודיו בקרנגי הול והחלה ללמד. לפרנסתה לימדה הגם בבית ספר למוסיקה ולדרמה . ב-1926 היא ולהקתה הופיעו לראשונה בתוכנית על
טהרת יצירותיה. עדיין השפעתם של מוריה –רות סנט דניס וטד שון הייתה מורגשת מאוד. לואי הורסט היה זה שעודד ודחף קדימה ודחק בה לפתח שפה תנועתית משלה