האם התנאים על מאדים מאפשרים יכולת חיים של בני אדם על כוכב הלכת ?


האקלים על מאדים :


האקלים על מאדים שונה מזה שעל כדור הארץ , האוויר על מאדים מורכב בעיקר מדו תחמוצת הפחמן (Co2) , כמו כן האוויר במאדים מכיל כמות מים פחותה פי 1000 מהכמות שבאוויר כדור הארץ . אבל אפילו עם כמות מים זו נוצרים במאדים עננים , סופות וערפל בעמקים .

הטמפרטורה במאדים :

הטמפרטורה הממוצעת במאדים היא 63 מעלות צלסיוס , כאשר הטמפרטורה המקסימלית היא 20 מעלות צלסיוס והטמפרטורה המינימלית היא 140 מעלות צלסיוס .

הנתונים הסטטיסטים של כדור הארץ כדור הארץ הוא הכוכב השלישי במרחקו מן השמש , האטמוספרה של כדור הארץ מכילה 77 אחוזי חנקן , 21 אחוזי חמצן ושני אחוז של שאר הגזים באוויר . כדור הארץ הוא היחיד במערכת השמש שידוע ככוכב שיש עליו חיים .

האטמוספרה של כדור הארץ מגנה עלינו מקרינת השמש . הטמפרטורה הממוצעת על כדור הארץ היא 15 מעלות צלסיוס .

מסקנות המחקר:


בעקבות תוצאות המחקר שלנו על כוכב הלכת מאדים בהשוואה לכדור הארץ הגענו למסקה כי החיים על מאדים לא ייתכנו בעידן טכנולוגי זה .

בעיקר כתוצאה מהבדלי הטמפרטורות וההבדל בהרכב האוויר . על מנת לאפשר חיים על הכוכב נדרשת הסתגלות עצומה וטכנולוגיה מתקדמת מאוד אשר תאפשר לחולל שינויים בטמפרטורה , באקלים ובאטמוספרה או טכנולוגיה שתגרום לגופנו להסתגל לתנאים על כוכב הלכת . כך שזה לא בטוח שבני אדם לא יוכלו לחיות אף פעם במאדים , אולי בעתיד כאשר הטכנולוגיה תגיעה לרמה גבוהה הרבה יותר .

חזרה