|
|
בשנת 2002 נמכרו 3050 טנדרים כפולי הנעה (ידניים או אוטומטים). מיצובישי מגנום ואיסוזו איפון תופסים כמעט 75% מנתח שוק זה. השנה, לראשונה מזה זמן רב, מספר הטנדרים של איסוזו שנמכרו (1137) עולה על מספר הטנדרים שמסרו במיצובישי (1119), הפער הוא קטן 18 טנדרים בלבד, אבל התחלף המוביל. העובדה שהמגנום עבר שינוי בשנה זו והציע מנוע חזק יותר מזה של האיפון, רק מחזקת את ההצלחה של האיפון הוותיק.
עשרים ושישה האחוזים הנותרים מתחלקים בין טויוטה (466), ניסן (171) ומאזדה (157), שלושת היבואנים שמוכרים טנדרים כפולי הנעה ללא תיבת הילוכים אוטומטית. עוד נתון מעניין שעולה הוא שניסן, שהציגו השנה את הווינר עם המנוע החזק ביותר, לא הצליחו לתרגם את זה למכירות. לעומתם, טויוטה, עם המנוע החלש בקטגוריה ודגם שעבר מתיחת פנים, הצליחו למכור כמעט 500 יחידות. מאזדה, שסוגרים את הטבלה מלמטה, הציגו החודש 2500B מחודש. לדגם החדש יתרון על היוצא בתחום הקוסמטי ובצמיגים שמנמנים יותר. גם השנה הנתונים מחזקים את שידענו, יבואן שרוצה להתברג בקצה העליון של טבלת המכירות חייב לדאוג שהנציג שלו יהיה קודם כל אוטומטי.