image/logo.png
הייתי שם- דור קשת 6.11.06

הייתי שם.הייתי במקום הנורא ביותר שידעה האנושות,הייתי במקום שבו נרצחו, נחנקו, הושמדו, נשרפו, עונו והושפלו מדי יום, מדי שעה, מדי דקה ומדי שנייה אלפי יהודים.
הייתי במקום שכשאתה נכנס אליו בחילה מחלחלת בבטנך, שכשאתה נכנס אליו אתה מרגיש כאילו מחנק והרגשה שכולך עולה בלהבות כאילו אתה נמצא עכשיו בתוך תאי הגז.
הייתי במקום שבו הזמן הוא לא אותו הזמן על כדור הארץ, האוויר אינו אותו אויר, השמש אינה אותה שמש והציפורים אינן אותן ציפורים.
אז מהו המקום הנורא הזה שאני מתאר?
המקום הזה הוא אוושויץ.
כשהייתי שם ודרכתי על אותה אדמה מקוללת שבה נרצחו אבות אבותיי הרגשתי שאני נוקם הרגשתי שאני בתור יהודי בתור נכד לניצולי שואה נוקם את נקמתו המתוקה של סבי וסבתי ואת נקמתי הפרטית.
כשדרכתי שם על הרמפה של דוקטור מנגלה והלכתי את אותה הדרך שבה הלכו אבותיי את דרכם האחרונה הרגשתי שנשמותיהם אשר נשארו באותו מקום ארור מסתובבות סביבי ואומרות לי שהן גאות בי שהן גאות בי על זה שהגעתי לאותו מקום שבו מתו ויצאתי משם חי.
אני דור, נכד לשרה ושבתאי בן ליורם וגולי מצדיע לכם נשמות יקרות, מצדיע לכם סבא וסבתא רבה, אחים ודודים של סבא וסבתא ולכל משפחתי שנספתה בשואה על כך שבמותכם ציוותם עלינו את החיים, על זה שבמותכם דור, בר, גל, זיו, שגב, אלעד, רביד, רוני ועוד נכד שבדרך עכשיו חיים.
אני מודה לכם על זה שבמותכם לא רק ציוויתם את החיים אלא גם גרמתם לכך שדבר שכזה לא יקרה יותר לעולם.
לכם סבא וסבתא אני כותב היום בגלל שני אוהב אתכם ולא יכולתי לבקש סבא וסבתא יותר טובים מכם.
אני עכשיו מבין כמה היה קשה לכם לחיות את כל חייכם מבלי לדעת מה עלה בגורל משפחתכם.
אני לא יודע איך זה לגדול בלי סבא או סבתא או אמא או אבא אבל אתם כן ולכן אני שולח לכם את אהבתי מאותה ארץ ארורה עליה נרצחו משפחתכם.
אומרים שכשיודעים יותר מבינים פחות ואני עכשיו יודע כמה שזה נכון.
אני יודע ש-6,000,000 יהודים הושמדו בשואה, אבל לא מבין למה?
אני יודע שאלפים עונו והושפלו בידי הגרמנים, אבל לא מבין איך הם עשו זאת?
אני יודע שבאוושויץ, טרבלינקה, בלזץ, סוביבור, מיידנק, חלמנו ועוד עשרות מחנות וגטאות ברחבי אירופה מדי יום נרצחו והושמדו, אבל לא מבין איך כל העולם שתק ולא עשה כלום.
סבא וסבתא אני אדאג לכך שנינכם וניני נינכם ילמדו מטיפשותם של אחרים ולא יחזרו על דברים כאלה לעולם וברצוני להוסיף כי צאצאיכם לעולם אבל לעולם לא ישכחו את אשר קרה לפני 60 שנה.
אני מדליק היום נר לזכר ששת מיליון קורבנות השואה ולמשפחתי שנספתה בשואה.
תהי נשמתם צרורה בצרור החיים ונאמר אמן...

אודות  |   שאלות נפוצות  |   מפת האתר  |   אדמין  |   צור קשר

כל הזכויות שמורות קרית חינוך תרבות וספורט "דרור" 2006©